مقالات

۱۰ ویژگی فنی یک موبایل سالم

تماس به درستی برقرار می‌شود

گوشی باید آنتن دهی درست داشته باشد. سیم‌کارت خود را درون آن قرار دهید و تماس برقرار کنید. این پایه‌ای‌ترین کاربرد یک تلفن همراه است. همچنین کیفیت صدای میکروفون و بلندگو و اسپیکر را در این تماس چک کنید. صدا باید بدون نویز و قطعی و شفاف باشد. اگر گوشی مورد نظر رجیستر نشده باشد شما قادر به برقراری تماس نخواهید بود.

 

باتری سالم است

اصلی‌ترین مشکلات مربوط به باتری تلفن‌های همراه شامل خالی شدن سریع شارژ، دیر پر شدن باتری، شارژ نشدن، خاموش شدن علی‌رغم داشتن باتری و گرم شدن بیش از حد گوشی هستند. باتری‌ گوشی‌ یک حد نصاب شارژ دارد و بعد از مدتی ظرفیت آنها کاهش خواهد یافت و فاسد می‌شود. باتری باید در ۲الی ۳ ساعت به طور کامل شارژ شود و در حد معقول شارژ نگه دارد. اگر باتری قابل جدا شدن از دستگاه است، در صورت معیوب بودن می‌توانید آن را تعویض کنید، ولی در مورد گوشی‌هایی که باتری داخل آنها قرار دارد باید احتیاط بیشتری به خرج دهید.

 

گوشی ویروسی نیست

اگر باتری بسیار زود خالی می‌شود، اپلیکیشن‌های ناخواسته روی گوشی نصب می‌شوند، اتصالات اینترنت به طور خودکار قطع و وصل می‌شود، سرعت عمل گوشی کم است و حجم اینترنت به صورت پنهان مصرف می‌شود باید به وجود بدافزارها شک کنید. هیچ جای نگرانی نیست، پس از خرید تمام اطلاعات را پاک کنید و از یک آنتی ویروس کمک بگیرید.

 

تاچ و ال‌سی‌دی سالم هستند

تاچ و ال‌سی‌دی در گوشی‌های جدید یکپارچه و در گوشی‌های قدیمی‌تر جدا هستند. تعمیر شکستگی ال‌سی‌دی و تعویض تاچ گوشی می‌تواند هزینه‌ی زیادی داشته باشد. همچنین تصویر نباید زرد باشد، زردی نشانه‌ی کارکرد زیاد گوشی است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *